2017. június 13., kedd

Land of the Free




A hétvégén említettem, hogy új minta van készülőben, melyet mára sikerült is befejezni és bekeretezni.
Egy újabb amerikai mintát hímeztem, melynek kettős aktualitása van. Holnap, június 14-én ünneplik az Egyesült Államokban a Flag Day-t, és hamarosan (július 4-én) a legnagyobb nemzeti ünnepük, a Függetlenség Napja következik.

A Függetlenség Napjáról korábban már többször írtam, most az amerikai zászlóval kapcsolatban gyűjtöttem néhány információt. Az első csillagos-sávos lobogó "megszületése" 1777 június 14-hez kapcsolódik. Ezen 13 fehér csillag jelenik meg kék mezőben, s 13 sáv ( 7 piros, 6 fehér). A 13-as szám a 13 alapító államra utal. A zászló eredetileg is többféle változatban létezett, a csillagok elhelyezése különbözött rajtuk. A csillagok száma, s így a zászló is az idők során  ( a további államok csatlakozásával) gyakran változott, jelenleg a kék mezőben 50 csillag található. Akit mélyebben érdekel a téma, itt nézhet utána.

A mintámon a csillagok és sávok a virágokon és a ház díszítésén jelennek meg, a minta alján található "idézetet" pedig az amerikai himnuszból kölcsönöztem.







A minta mérete: 79 x 110 öltés
A hímzés kész mérete: 12,5 cm x 17 cm
Vászon: 32 count-os Permin
Fonalak: WDW, Classic Colorworks


További kellemes hetet Mindenkinek!
Eszter




3 megjegyzés: