2016. október 7., péntek

Give Thanks




Az őszi ünnepek sorában a Halloween-t a Hálaadás követi, mely az egyik legnagyobb ünnep az Egyesült Államokban.
Az ünneppel kapcsolatos legfontosabb ismereteket néhány éve már összegyűjtöttem ebben a bejegyzésben.
Mindannyian láttuk már számtalan filmben, mekkora figyelmet szentelnek ilyenkor a családi összejöveteleknek, a hálaadás-napi vacsorának, melynek fő fogása, s egyben az ünnep egyik jelképe a pulyka.
Érdekes hagyomány a hálaadás-napi pulykaszertartás, amikor is az USA elnöke élő pulykát kap ajándékba, melynek rendszerint "megkegyelmez".

Az idei mintámon is a pulyka kapja a főszerepet.
A minta formájánál fogva többféle befejezésre ad lehetőséget - én most párnát varrtam belőle, melyet gyűrött barna szalaggal varrtam körbe. A hátoldalra egyszerű gyapjúapplikáció került a mintán is szereplő makkal.
Néhány további ötlet a befejezéshez: félbehajtott tűkönyv/needlebook, pinkeep drum, gyertya vagy mécsestartó pohár díszitése, és persze keretezve is elképzelhető.













A minta mérete: 181 x 78 öltés
A kész hímzés 23 cm x 10,5 cm-es, melyből 27 cm x 14 cm-es párnát készítettem.
Vászon. 40 count-os Zweigart Newcastle Cream
Fonalak: WDW
Gyapjú anyagok: WDW



Kellemes hétvégét!
Eszter


11 megjegyzés:

  1. Szép kis őszi ünnep, sajnálom, hogy nálunk nincs ilyen,pedig annyi mindenért lehetne hálát adni, nem csak a bő termésért...
    Mostanában igazoltan vagyok távol;-), csak gyorsan idebiggyesztem a gondolataimat és máris futok.
    A színek tökéletesek egy őszi mintához, a makkocska is helyes motívum, tetszik, hogy a keret és a minta része is egyaránt.Az ilyenkor elmaradhatatlan pulyka is igen élethű,épp csak el nem szalad.:-)
    A párna hátulját képező vászon és a gyűrt szalag kellemesen egészíti ki a mintát és látom ám, hogy 40-es a vászon....szóval gratulálok, szép munka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, nem orvos fogja igazolni a "távolléted"!
      Örülök, hogy tetszik a minta. És persze igazad van az ünneppel kapcsolatban. Hímzés közben idén is elgondolkodtam azon, mi mindenért adhatok hálát.

      Törlés
  2. bellissimo eszter, davvero particolare. Complimenti!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik (minta ♥ színek ♥ fotók)... ha lenne időm kihímezni, akkor egy cipzáros tartócskát készítenék belőle és egy kis papírra minden este leírnám hogy aznap miért vagyok hálás és beletenném...
    vagy egy needlerollt .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. milyen jó ötlet! és ha néha rossz napod van, elővehetnéd, hogy gyorsan felvidítsd magad és pozitív energiákkal töltekezz a kis cédulákat olvasgatva

      Törlés
  4. Very pretty! Love the acorn board!
    Hugs,
    Lili

    VálaszTörlés