2016. július 7., csütörtök

6 Black Birds



Tegnap estefelé várakozás közben fekete madárkákat láttam, amint galambok társaságában kenyérdarabokat eszegettek. Rendkívül édes hangon csipogtak, még pelyhes fiókák voltak, bár méretük megközelítette a galambokét, fejük pedig testükhöz képest meglehetősen nagy volt.
Sejtelmem sem volt, milyen madarak lehetnek, de szerencsére meghallottam, amint a közelben egy ornitológiában jártas anyuka a kislányának elárulja, hogy ezek csókák. Itthon utánanéztem, még a madár hangját is beazonosítottam -valóban kis csókák voltak.

A legújabb hímzésem már korábban elkészült, de akár a csókák is ihlethették volna.
Az én fekete madárkáim, szám szerint éppen hatan, a ház tetején telepedtek le, s valószínűleg ők is hangosan csipognak.
A minta primitív stílusú, hímzéséhez csupán három színt használtam. A vásznat hímzés előtt kávéval festettem meg, csodás, finom kis foltokat kapott. Egy felakasztható zsebes fonaltartót készítettem a hímzésből, melynek összeállításához aprómintás anyagot és a Blackberry Primitives Cashew színű bársony anyagát használtam. Ugyanebből a két anyagból készült egy szív alakú tűpárna is, melynek bársony oldalát utólag csiszolóvászonnal kicsit megkoptattam.









A minta mérete: 73 x 139 öltés
A kész hímzés mérete: 9 cm x 17,5 cm
Vászon: 40 count-os Zweigart Newcastle
Fonalak: WDW



Közeledik a hétvége, aki dolgozik, annak még egy nap kitartást, aki pedig szabadságát tölti, annak jó pihenést kívánok! Hamarosan újabb mintával jelentkezem...

Eszter





11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett!!!♥♥♥
    Csókát én is már rég láttam... itt inkább varjak vannak, főleg dolmányos varjú. De nekem ők is nagyon tetszenek :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én a varjú csúf hangját nem szeretem. ezek a kis csip-csip csókák viszont helyesek voltak.

      Törlés
  2. Oh! Oh! Blackbirds! I like blackbirds - great new design Esther!

    Hugs
    Hilda

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez jutott eszembe: "Mikor az uccán átment a kedves, galambok ültek a verebekhez..." Nagyon szép, kedves kis minta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi♥ érdekes megtapasztalni, kiben mit idéz fel egy-egy minta

      Törlés
  4. Csodás minta!♥ Mindig lenyűgöznek az igényes összeállításaid, a csiszólóvászonnal koptatott bársonytól elaléltam... micsoda nagyszerű ötlet! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen♥ A csiszolóvászon tétova ötlet volt, de sikerült elérni vele a kívánt hatást.

    VálaszTörlés
  6. Olyan emlékidézős minta... kislány voltam s magtárba mentünk nagymamámmal - ha jól emlékszem - búzát lapátolni.. kis madarak ültek a nagy magtár ablakában... ♥ Köszönöm ♥

    VálaszTörlés
  7. Ha hiszed, ha nem a legelső amit megláttam a képen, hogy milyen szép egyenesen van összevarrva, utána természetesen a színek meg a vászon színe a szembetűnő . Helyesek ezek a madarak akik láthatóan kellemes pihenőidejüjet töltiik a ház tetején lévő cserépbe ültetett virág ágain. Szeretem ezt a " naiv " ábrázolást , persze a képen a főszerepet a ház, az otthon viszi. Pakolós tartóka fonaltartó gyűrűkkel ...és az az olló lenyűgöző❤️

    VálaszTörlés