2012. április 12., csütörtök

Eprek - némi magyarázattal

Szera érdeklődött tegnap az eperkészítés felől, hozzám hasonlóan ő is nagyon kedveli azokat.
Mutatok még kettőt, melyeket egy-két napja varrtam. Próbáltam úgy fotózni, hogy a következőkben leírtak vizuálisan is nyomon követhetők legyenek.

Ezek az eprek méretüket tekintve 10 ill. 11 cm sugarú negyedkörből készültek( + varrásráhagyás), ez adja a hosszúkás formát.
(A szög nyitásával természetesen egyre ducibb eprek készíthetők. Egyébként a hímzésnél és az összeállításnál is jelentősége van a derékszögű negyedkörívnek, hiszen a szög két szára a szálirányhoz igazodik.)

A minta kihímzése után az epreket a biscornu-készítésnél használt módszerrel varrtam össze, majd felül fél cm-t behajtva kitömtem, és teljesen összehúztam a tetejét. A leveleket filcből vágtam ki - az egyik esetben egy ötágú, a másiknál pedig öt különálló csészelevélkét- , majd a filccel egyszínű cérnával varrtam rá.

 Hímzés - a felső fotón átlósan hímeztem a mintát, a  másodikon pedig " normálisan", mégpedig a Gazette94 blogról letöltött Quaker Sampler egyik részletét használtam ( jobb alsó minta).
Az eprek készítésénél nagyon jól használhatók a négy-ill. nyolcszögletű biscornu minták is, ha átlósan negyedelitek őket.




4 megjegyzés: